Algemene Voorwaarden

1. ALGEMEEN

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op elke aanbieding/offerte uitgaande van en op elke overeenkomst aangegaan door bvba CLOUDSOURCE (BTW BE0661 832 285), handeldrijvende onder de handelsnaam Siply, hierna genoemd Siply.
1.2 De opdracht of de bestelling van de klant geldt als aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden van Siply. Bijzondere van de voorwaarden van Siply afwijkende bepalingen zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn overeengekomen. Siply aanvaardt slechts de toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de klant als zulks schriftelijk en uitdrukkelijk is overeengekomen.

1.3 Indien het hardwaregedeelte van de bestelling door de klant gehuurd zal worden, zijn de contractuele voorwaarden van de Verhuurder van toepassing (de rentingovereenkomst).

2. OFFERTES – BESTELLINGEN – OVEREENKOMSTEN – STUDIES

2.1. Alle aanbiedingen en/of offertes zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

2.2. Behoudens andersluidend beding zijn de offertes geldig gedurende één maand vanaf de datum dewelke op de offerte is vermeld.  Na deze periode kan de klant geen aanspraak meer maken op de vermeldingen van eender welke aard dan ook, dewelke in de offerte vermeld werden.

2.3. Het voorwerp van de overeenkomst is beperkt tot hetgeen schriftelijk werd bepaald. Meerwerken en/of wijzigingen  mondeling of schriftelijk opgedragen, worden bijkomend gefactureerd aan de gangbare regieprijzen. In afwijking van artikel 1793 BW kunnen meerwerken met alle mogelijke middelen worden bewezen.

3. PRIJZEN

3.1 Prijzen worden opgegeven in euro en zijn steeds exclusief B.T.W. Elke verhoging van het B.T.W.- tarief of van een andere belasting van welke aard ook tussen de bestelling en de uitvoering zal ten laste van de klant vallen, zelfs wanneer de prijs inclusief BTW werd overeengekomen.
3.2 De prijzen in de bestelbon zijn gebaseerd op de op dat ogenblik gangbare lonen, materialen en diensten. Siply behoudt zich het recht voor de prijzen aan te passen, indien er zich op dat vlak wijzigingen voordoen. De klant aanvaardt dat deze prijswijzigingen geen wijziging van de overeenkomst inhouden, zolang dit geen prijsstijging inhoudt van meer dan 10%.

4. ANNULEREN

4.1 Indien de klant de bestelling annuleert na ondertekening van de bestelbon is Siply gerechtigd op een forfaitaire schadevergoeding van 20% van de waarde van de bestelbon, onverminderd het recht van Siply om vergoeding te vorderen voor de werkelijk geleden schade, indien deze hoger zou zijn.

5. BETALING

5.1 De facturen zijn binnen de 8 dagen betaalbaar, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Facturen worden geacht aanvaard te zijn, indien zij niet binnen de 8 dagen schriftelijk worden geprotesteerd. Indien de factuur niet op vervaldatum is vereffend, wordt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest opeisbaar, berekend aan 12% op jaarbasis.
5.2 Elke niet-betaling van een factuur op de vervaldatum brengt de eisbaarheid mee van alle facturen die op dat ogenblik zijn opgesteld ten laste van dezelfde klant.

5.3 Indien de factuur op vervaldag onbetaald blijft, zal het saldo worden verhoogd met een schadebeding van 15 %, met een minimum van € 125,00, zulks onverminderd de intresten zoals vermeld in art. 5.1.
5.4 Bij verlies van kredietwaardigheid van de klant (b.v. door aanvraag gerechtelijke reorganisatie, beslagleggingen, faillissement),worden alle nog niet vervallen facturen onmiddellijk opeisbaar. Siply is in dat geval ook gerechtigd elke aanvaarde en nog niet uitgevoerde bestelling kosteloos te annuleren.

6. LEVERING EN INSTALLATIE

6.1 Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk overeengekomen, worden de leverings- en uitvoeringstermijnen slechts ter indicatie gegeven en zijn zij geenszins bindend.

6.2  Siply heeft het recht een beroep te doen op onderaannemers .

6.3  De klant dient voor de installatie een back-up te maken van al zijn gegevens.

6.4  Op de dag van de installatie wordt de telefooncentrale (hieronder begrepen de toestellen, apparatuur, software en telefonie- en internetgebruik) getest. De telefooncentrale wordt geacht te zijn aanvaard na ondertekening van een leveringsdocument of na voorbehoudloze ingebruikname van de telefooncentrale. De aanvaarding mag door de klant niet worden geweigerd voor kleine fouten die de operationale ingebruikname niet verhinderen.

6.5 De klant dient Siply alle medewerking te verlenen die nodig is voor de correcte uitvoering van deze overeenkomst. Indien Siply of haar onderaannemers zich vergeefs aanbieden bij de klant met het oog op installatie naar aanleiding van een gemaakte afspraak, zal er een vergoeding van € 500,00 exclusief BTW worden aangerekend.

7. GEBRUIK

7.1 De door Siply geleverde diensten zijn te kwalificeren als een inspanningsverbintenis. De kwaliteit en beschikbaarheid van de diensten is afhankelijk van meerdere factoren, waaronder de kwaliteit en beschikbaarheid van de internetverbinding van de klant.
7.2 Het is de klant niet toegelaten de toestellen en apparatuur van de telefooncentrale, op een andere plaats te activeren dan de plaats vermeld in de bestelbon.

7.3 De klant zal de telefooncentrale gebruiken als een goede huisvader. De klant zal de telefooncentrale niet verkopen of verhuren aan derden. De klant zal geen gebruiksrechten verlenen aan derden m.b.t. de telefooncentrale. De klant mag de telefooncentrale niet aanpassen zonder de schriftelijke toestemming van Siply.
7.4 De klant verleent hierbij aan Siply de toestemming op ieder ogenblik vanop afstand het gebruik van de telefooncentrale te monitoren en te controleren. 7.5 Tegen betaling van de in de bestelbon overeengekomen licentievergoeding verleent Siply aan de klant een tijdelijk recht tot gebruik van de telefooncentrale. Het toegestane gebruiksrecht is persoonlijk en geldt enkel voor gebruik ten behoeve van de onderneming.

7.6  Siply mag te allen tijde de telefooncentrale aanpassen en verbeteren door hieraan b.v. functies te wijzigen en/of nieuwe functies toe te voegen.

7.7  De klant aanvaardt dat de telefooncentrale tijdelijk buiten gebruik kan zijn gedurende het onderhoud van de telefooncentrale en/of de onderliggende IT-infrastructuur.

8. KLACHTEN EN GARANTIE

8.1 Elke klacht dient binnen de 8 dagen nadat de vermeende fout of nalatigheid werd ontdekt, te worden meegedeeld aan Siply via aangetekend schrijven en dit op straffe van verval.

8.2  Een ingediende klacht geeft de klant niet het recht om betaling van de openstaande facturatie in te houden.

8.3  Siply heeft steeds het recht eventuele gebreken te herstellen zonder dat de klant een schadevergoeding kan eisen, indien herstel mogelijk is.

8.4  Op de geleverde materialen en apparatuur is de garantie beperkt tot de door de fabrikant verleende garanties. Herstellingen die niet onder garantie worden uitgevoerd, worden tegen de gebruikelijke tarieven aangerekend.
8.5 Siply geeft geen garantie inzake de compatibiliteit van de telefooncentrale met apllicaties, programma’s of platformen die niet als compatibel zijn aangeduid.

9. EIGENDOMSVOORBEHOUD – EXCEPTIE VAN NIET-UITVOERING

9.1 Voor zover de overeenkomst de levering van apparatuur of toestellen omvat blijft Siply of de rentingmaatschappij eigenaar van deze apparatuur of toestellen, tot de volledige betaling van alles hetgeen op basis van de overeenkomst verschuldigd is.
9.2 Siply behoudt zich het recht voor om haar prestaties op te schorten in geval van de klant zijn verbintenissen voortvloeiend uit deze overeenkomst niet nakomt binnen de 5 dagen na hiertoe in gebreke te zijn gesteld door Siply.

10. DUUR VAN DE OVEREENKOMST

10.1 De overeenkomst wordt voor de verschillende elementen ervan aangegaan voor periode voorzien in de bestelbon.
10.2 Indien in de bestelbon geen duur wordt vermeld, wordt de verschillende elementen van de overeenkomst geacht te zijn aangegaan voor onbepaalde duur, die door elke partij beëindigd kan worden via aangetekend schrijven en met een opzeggingstermijn van zes maanden.
10.3 De klant is gerechtigd de overeenkomst m.b.t. de nummers, telefonieverkeer en/of internetverkeer op te zeggen overeenkomstig de wettelijke bepalingen terzake. Ondernemingen met minder dan vijf oproepnummers zijn geen opzegvergoeding verschuldigd indien de overeenkomst wordt opgezegd na de zesde maand. Voor ondernemingen met meer dan vijf oproepnummers is een schadevergoeding verschuldigd gelijk aan de voorziene vergoeding tot het einde van de overeenkomst of gedurende de opzegtermijn van zes maanden. De opzegging van een telefonie- en/of internetabonnement laat andere elementen van de overeenkomst onverlet.
10.4 Bij opzegging van de overeenkomst heeft de klant geen recht op gehele of gedeeltelijke creditering van zijn laatste factuur.
10.5 Behoudens andersluidende wettelijke bepalingen is Siply gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen door middel van aangetekend schrijven, indien de klant zijn verbintenissen voortvloeiende uit de overeenkomst niet nakomt binnen de 14 dagen na hiertoe door Siply in gebreke te zijn gesteld.
10.6 Bij ontbinding van de overeenkomst op grond van artikel 10.5 zal de klant gehouden zijn tot betaling van een schadevergoeding gelijk aan 30% van de voorziene vergoeding tot het einde van de overeenkomst of van de voorziene vergoeding gedurende een periode van zes maanden (ingeval van overeenkomst van onbepaalde duur). Siply heeft eveneens het recht een hogere schadevergoeding te vorderen, indien haar werkelijk geleden schade hoger is.
10.7 Daarnaast zijn partijen gerechtigd om de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen door middel van aangetekend schrijven indien de andere partij (i) schulden heeft bij RSZ of FOF Financiën; (ii) de toelating tot een gerechtelijke reorganisatie aanvraagt; (iii) failliet wordt verklaard.
10.8 De klant heeft geen recht op vergoeding of schadeloosstelling in geval van beëindiging van de overeenkomst op grond van dit artikel

11. AANSPRAKELIJKHEID

11.1 Siply is slechts aansprakelijk voor directe schade als gevolg van een toerekenbare en bewezen fout in de uitvoering van haar verbintenissen.
11.2 Siply kan niet aansprakelijk voor: schade veroorzaakt door overmacht; schade veroorzaakt door het niet-nakomen van de verbintenissen van de klant of schade veroorzaakt door de fout of tussenkomst van de klant of een derde; gevolgschade zoals, gebruiksderving, omzetverlies, verlies van een kans, imagoschade, kosten voor aankoop van alternatieve software, kosten voor overname, herstel, installatie of restauratie van verloren gegane gegevens.
11.3 Elke schadevergoeding waartoe Siply gehouden zou zijn, is steeds beperkt tot 50% van de factuurwaarde per nadelige feit, waarbij een reeks gebeurtenissen die voortvloeien uit een feit of die met elkaar verband houden, als één nadelig fout beschouwd zullen worden.

12. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

12.1 Siply is de rechtmatige houder van elle intellectuele eigendomsrechten m.b.t. het software gedeelte van de telefooncentrale.
12.2 Alle intellectuele eigendomsrechten blijven exclusief eigendom van Siply. De klant kan geen enkel recht op deze intellectuele eigendom doen gelden en krijg geen andere rechten dan wie welke in deze overeenkomst worden overeengekomen.
12.3 .De klant mag de software niet reproduceren, aanpassen, openbaar maken of ter beschikking stellen van derden.

13. GEGEVENS EN BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS

13.1 De klant is verantwoordelijk voor het bekomen van de nodige toestemmingen en voor de correcte ingave, aanpassingen en opslaan van gegevens in de telefooncentrale. Siply staat enkel voor de hosting van deze gegevens.
13.2Alleen de klant is aansprakelijk voor een gebrek aan toestemming of discrepantie met de werkelijkheid. De klant zal Siply vrijwaren tegen elke vordering die dienaangaande wordt ingesteld.

13.3 Siply zal elke 24u een back-up maken van de gegevens van de telefooncentrale. Deze back-up wordt gedurende 3 weken bewaard. Eventuele vragen m.b.t. verloren gegane gegevens moeten aldus uiterlijk binnen 2 weken schriftelijk worden aangevraagd.
13.4 Siply zal zich houden aan de wetgeving inzake gegevensbescherming wanneer het persoonsgegevens verwerkt in het kader van deze overeenkomst. De gegevens van gebruikers en klanten zullen door Siply gebruikt worden in het kader van de uitvoering van deze overeenkomst, voor verzending van commerciële informatie m.b.t. de verleende diensten of de telefooncentrale en voor gebruikersstatistieken. De gegevens zullen voor geen enkel ander doel gebruikt worden en zullen niet gedeeld worden met derden.

13.5 De gebruikers hebben steeds recht op inzage en wijziging van de gegevens. De gebruikers hebben recht op verwijdering van de gegevens indien zij geen gebruiker meer zijn.
13.6 De gegevens van de gebruikers worden bijgehouden zolang zij gebruiker zijn. De gegevens van de klanten worden bijgehouden zolang noodzakelijk voor uitvoering van de overeenkomst of de wettelijke verplichtingen.

13.7 De klant draagt de verantwoordelijkheid voor de verwerking van de persoonsgegevens in de telefooncentrale. De klant dient te zorgen dat hij gerechtigd is persoonsgegevens aan Siply mee te delen, zodat deze door Siply op rechtmatige wijze verwerkt, opgeslagen en overgedragen kunnen worden in het kader van deze overeenkomst. Siply draagt geen verantwoordelijkheid voor de verwerking van de persoonsgegevens door de klant. De klant vrijwaart Siply voor alle aanspraken en/of vorderingen van derden wegens overtreding van deze bepalingen.

13.8 Siply neemt de nodige maatregelen, zodat de persoonsgegevens conform de wet en regelgeving worden verwerkt en beschermd.

14. TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN

14.1  Deze overeenkomst wordt uitsluitend beheerst door het Belgisch recht.

14.2 Voor alle geschillen voortvloeiende uit deze overeenkomst zijn enkel de rechtbanken van Brussel bevoegd.


up-arrow